ŚWIAT ŻYWIC


Regulamin
sklepu internetowego
Świat
Żywic

określający
m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający
najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach
Konsumenta.

SPIS
TREŚCI

§
1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi
techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6
Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§
8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§
10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
§ 12 Postanowienia
dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami

Załącznik
nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

§
1 DEFINICJE

Dni
robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni
ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym
regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą
elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie
swoje indywidualne Konto.
Konsument – konsument w rozumieniu
przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot
kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep
– sklep internetowy
Świat
Żywic

prowadzony przez Sprzedawcę pod
adresem: 
https://swiatzywic.pl/sklep/
Sprzedawca
Świat
Żywic Konrad Łaski ul. Produkcyjna 108 15-680 Białystok
,
NIP:
9662139405,
Regon:
386158288,
tel.: +48
664
588 105
,
e-mail:
biuro@swiatzywic.pl

§
2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

Świat
Żywic Konrad Łaski ul. Produkcyjna 108 15-680 Białystok

tel.:
+48
664
588 105

e-mail:
biuro@siwatzywic.pl

§
3 WYMOGI TECHNICZNE

Dla
prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
urządzenie
z dostępem do Internetu
przeglądarka internetowa obsługująca
JavaScript oraz pliki cookies.
Dla złożenia zamówienia w
Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne
konto e-mail.

§
4 ZAKUPY W SKLEPIE

Ceny
towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w tym
zawierają podatek VAT.
Sprzedawca zwraca uwagę, że na
całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie:
cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie,
koszty dostawy towaru.
Wybrany do kupienia towar należy dodać
do koszyka w Sklepie.
Następnie Kupujący wybiera z dostępnych
w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za
zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania
złożonego zamówienia.
Zamówienie zostaje złożone w
momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez
Kupującego.
Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem
umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
Sprzedawca
przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na
trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia
towaru.
Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj.
założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji
poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.

§
5 PŁATNOŚCI

Za
złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru
Kupującego:
Zwykłym przelewem na rachunek bankowy
Sprzedawcy.
Za pośrednictwem platformy płatniczej:
Kartą
płatniczą
Visa
Visa Electron
MasterCard
MasterCard
Electronic
Maestro
Podmiotem
świadczącym obsługę płatności online jest
PayU.
W
przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za
zamówienie należy zapłacić w terminie 7 dni roboczych od złożenia
zamówienia.
W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu
środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą,
sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty
płatniczej Zamawiającego.
Sprzedawca informuje, że w
przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich
specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe
wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
Kupujący
dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur
elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją
akceptację.

§
6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

Sprzedawca
jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
Termin
realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie do 14 dni roboczych od momentu opłacenia należności.
W przypadku, gdy
Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca
przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
W
sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary
o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w
terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
W
przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub
kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia
uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego
Sprzedawcy.
Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej.
Towary zakupione w Sklepie
dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał
Kupujący:
Za pośrednictwem firmy kurierskiej

§
7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Konsument
ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem
Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez
podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy
wygasa po upływie 14 dni od dnia:
w którym Konsument wszedł w
posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i
wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
w
którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w
którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez
Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy
zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które
dostarczane są osobno.
zawarcia umowy – w przypadku umowy o
dostarczenie treści cyfrowych.
Aby Konsument mógł skorzystać
z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę,
korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o
odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na
przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą
elektroniczną).
Konsument może skorzystać z wzoru formularza
odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie
jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od
umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą
wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy.

SKUTKI
ODSTĄPIENIA OD UMOWY

W
przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca
Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty
dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających
z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę),
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od
dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta
o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
Zwrotu płatności
Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności,
jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba
że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku
Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym
zwrotem.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności
do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres:
Świat
Żywic ul. Produkcyjna 108 15-680 Białystok.

niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w
którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy
sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar
przed upływem terminu 14 dni.
Konsument ponosi bezpośrednie
koszty zwrotu towaru.
Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie
wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż
było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
towaru.
Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może
zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Konsument również
będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O
szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany
przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania
zamówienia.

§
8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb.
w której przedmiotem świadczenia
jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia.
w której przedmiotem świadczenia
jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu.
w której przedmiotem świadczenia są
rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
w której
przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
o
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę.
w której cena lub wynagrodzenie zależy
od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie
sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy.
o dostarczanie treści cyfrowych,
które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go
przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

§
9 REKLAMACJE

W
przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość
reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie
cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została
udzielona.
Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach
oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny
przy wadzie istotnej – złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy
żądać wymiany rzeczy na
wolną od wad
żądać usunięcia wady
Sprzedawca prosi o
składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub
elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
Jeśli okaże się, że
dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego
towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia
tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na
adres:
Świat Żywic ul. Produkcyjna 108 15-680 Białystok
Jeśli
na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a
także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w
Sklepie.
Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy
kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
Rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

POZASĄDOWE
SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

W
przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego
przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in.
z:
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki
Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z
wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.
Wykaz Inspektoratów znajduje się
tutaj:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
pomocy
właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed
sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz
sądów dostępny jest pod
adresem: 
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
bezpłatnej
pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
internetowej
platformy ODR dostępnej pod
adresem: 
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§
10 DANE OSOBOWE

Administratorem
danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania
ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące
przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o
pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o
odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce
prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w
ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o
ochronie danych – „RODO”.
Celem przetwarzania danych
Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku
z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą
przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
umowa
sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego,
zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
ciążący
na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6
ust. 1 lit. c) oraz
prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy,
polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub
obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Podanie
danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne
do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie
umowy sprzedaży w Sklepie.
Dane Kupującego podane w związku z
zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
na
Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go
do przetwarzania danych Kupującego;
ustanie możliwość
dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych
z umową sprzedaży zawartą przez Sklep;
zostanie przyjęty
sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w
przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes
Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w
danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
Kupującemu
przysługuje prawo żądania:
dostępu do swoich danych
osobowych,
ich sprostowania,
usunięcia,
ograniczenia
przetwarzania,
żądania przeniesienia danych do innego
administratora
a także prawo:
wniesienia w dowolnym
momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych
ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania
dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f
RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez
administratora).
W celu realizacji swoich praw, Kupujący
powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych
z § 2 Regulaminu.
W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane
są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć
skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§
11 ZASTRZEŻENIA

Zakazane
jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze
bezprawnym.
Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi
odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
Umowy
zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku
polskim.
Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie
wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta
wynikających z przepisów prawa.
Postanowienia dotyczące
towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści
cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin
nie określa tych kwestii odrębnie.

§
12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH
KONSUMENTAMI

Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
podmiotowi innemu niż Konsument.
Wszelka odpowiedzialność
Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest
ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez
Kupującego.
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w
stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do
jednego roku od wydania towaru Kupującemu.
W przypadku
ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem
właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.